18 augusti 2006

Jobb!

Nu så börjar allvaret på riktigt, minsann! Idag börjar jag jobba igen! Officiellt redan i måndags, men jag började med två semesterdagar :) eftersom Elin och Idas inskolning började då.
De små liven har börjat på dagis!! Känns konstigt, men bra att de fått platser på ett så bra dagis! Felicia älskade Dojan då hon gick där! Hon pratar fortfarande om fröknarna, och tittar in där ibland då hon är ute och leker! (Dagiset finns på kvarteret, jättenära!).
Inskolningen har gått jättebra hittills, som väntat. Elin och Ida älskar att leka och att träffa folk! På måndag ska de äta och sova där för första gången! Inskolning hela nästa vecka också. Jag har tagit en semesterdag, och jobbar endast en kort kväll nästa vecka.
Dagisflickorna Elin och Ida växer så det knakar! Och Elin klättrar på allt hon kommer åt. Ida kommer upp på de små stolarna från IKEA, men inte på soffan eller köksstolarna och bordet som Elin. Sååå fint vi har det... alla stolar ligger ner :) för att säkra hemmet en aning...

1 kommentar:

Ulrika sa...

Hej Milla,

Jag snubblade över din blogg på bloggtoppen. Vi har snarlika adresser till våra bloggar :o)

Jag har också tvillingartöser + 1 tös till, fast min enling är 2 år och lillasyster och mina tvillingar är 5½.

När jag tittar på bilderna på dina tvillingar så är de lika mina i den åldern. Främst för att de inte heller hade något hår att tala om. Jag klippte dem för första gången till deras 3-årsdag! Men nu har de långt fint hår båda två. De har också en likadan lära-gå-vagn som de körde/kör runt varandra och lillasyster i. Den fungerar också bra som sparkcykel ;o)

En annan lustig sak är ju att jag också har en Elin, som också är den klättrigaste delen av tvillingparet, och har så varit från start (Hon försökte även klättra in under mina revben under graviditeten!)

Ja, detta blev en lång kommentar, men jag tyckte det var kul med så många likheter :o)
Trots att vi bor så långt ifrån varandra!

mvh
/Ulrika