16 november 2006

Livet som student...

Som ni säkert förstår så lever jag fortfarande... Har bara väldigt pressat schema just nu. För även om jag bara jobbar 80% så pluggar jag ju även 50%. Visserligen på distans, men det räknas verkligen med att man ska lägga omkring 20 timmar i veckan på studierna. Inte det lättaste när man har en massa barn och sambo att ta hand om...
Pluggeriet går faktiskt ganska bra, tror jag, men jag pressar mig som vanligt. Första stora inlämningen är alltid svårsast, för man vet inte vilka krav just denna nya lärare har. Vill han ha 2 eller 10 sidor? Uppgiften var INTE tydlig alls!
"Beskriv och reflektera över en etiskt svår situation som du varit med om. Situationen skall relatera till någon av dessa fyra områden; patientens integritet, kontakten med anhöriga, hot- och våldsituationer eller tvång inom psykiatrisk vård. Ditt ”paper” skall innehålla en beskrivning av den etiskt svåra situationen, reflektion över olika handlingsalternativ och ett teoretiskt resonemang kopplat till relevanta vetenskapliga artiklar (minimum 3) samt kurslitteratur. Samtliga tre delar skall ingå i ett godkänt ”paper”.
När man dessutom, som jag, inte har pluggat på flera år så blir det ännu svårare! 8 sidor blev der (med 1½ radavstånd), och nu väntar jag bara på att få veta hur det gick. och så väntar jag på böcker till den nya kursen i socialpsykiatri. Fantatiskt tråkiga böcker om bl.a. vårdens idehistoria.... Jippi...

Inga kommentarer: