17 november 2006

3 barn

Det är minst sagt fullt upp med tre barn... och det syns verkligen här hemma att det finns två små 1½-åringar. Inget är där det ska vara... silvertejp är den nya inredningsdetaljen i köket, och alla stolarna ligger ner. Små klätterapor har de små blivit, och hinner överallt. De är dessutom smarta nog att fatta att om de delar på sig så kan en av dem hinna göra vad den tänkt...
En liten anekdot från i september (tror jag det var) kan jag ju berätta för att ni ska förstå hur påhittiga de är... det hela utspelade sig i TV-rummet... Felicia var helt i sin egen värld 1½ meter från händelsernas centrum... sambon satt vid datorn (han hhar blivit mer uppmärksam efer detta kan jag lova), och jag var och tränade. Innan träningen hade vi badat alla barnen... Efter en stund började sambon tänka att det var väldigt tyst... Han gick in i TV-rummet... och där var dom- I ÖPPENSPISEN!!! De hade öppnat luckan, klättrat in och fastnat. Ja, eller de tog sig inte ut för egen maskin iallafall... En enda gång hade vi eldat, men svarta blev de iallafall ! Sambon fick bada dem igen, och hade visst tvättat håret två varv för att få det rent... Tyvärr finns inget bildbevis, hade varit kul att ha så här i efterhand :)

4 kommentarer:

kramgo_72 sa...

*S* Ja du - de är snabba att hitta på bus, men blir det tyst, då är det oftast fara å färde... *ler*
Det hade varit skoj med ett bildbevis, särskilt för framtida berättande när tjejerna blir stora!

Kram

Anonym sa...

Underbar historia!
som sagt. De är snabba de där små liven :)

Vad trevligt du har fått det här föressten!

Anonym sa...

Jag minns när mina två var 1,5 år... Nu har jag bara en 1,5-åring och är helt slut! ;-)
Tack för kommentar i min blogg! Ska länka till dig, tappade ju bort alla länkar när jag höll på att byta blogg hela tiden... :-)

Hos mig sa...

Det var "kul" synd att du inte hade bilder från det, det är ju inte det första man tänker på i stundens hetta :)