07 februari 2006

Länge sedan sist

Många dagar sedan sist jag skrev, och inte mycket har hänt egentligen. Dagarna i våra liv passerar ibland förbi ganska obemärkta...
En sak att minnas är förstås att Ida började krypa i fredags! Nu är hon mobil, och utforskar en liten bit i taget. Utvidgar sin värld en liten bit varje dag. Elin däremot är nöjd med att vara där man sätter henne :) än så länge. Fast i gåstolen blir hon vild. Hinner överallt!
Torsdag och fredag förra veckan jobbade jag 12-31.30. Lugnt men svårt. Så svårt att veta hur man ska göra när det kommer in patienter man träffat privat, om än aldrig så ytligt. Någon som gullat med barnen bara några dagar tidigare... Hur gör man för att ställa om till professionell då?
Lördagen var min och Felicias! Vi tog bussen in till stan hon och jag, och gick i roliga affärer, och fikade förstås gott. Hon fick välja vad hon ville... Det blev något så exotiskt som en skumraket och en chokladboll :) Vill alltid ha det, eller möjligen mjukglass när man fikar på stan. Vi hade det mysigt trots kylan. Handlade nästan ingenting. En fin penna och whiteboardpennor till Felicias IKEA-staffli, Linne och sockar till Felicia på Lindex rea. Tror det var allt! Billig shoppingtur!
Idag på förmiddagen, vid 10-tiden kommer min mamma till stan! Hon ska stanna till på fredag! Roligt!!! Gissa om hon längtar efter barnbarnen! Och gissa om vi längtar efter henne! Inget särskilt är planerat. Vi ska mest bara mysa! Och så ska jag fixa lite i Felicias rum i veckan, när jag har lite hjälp med småttingarna!
Felicia ska ju få ett skrivbord, stora tjejen, hon behöver det nu för att kanske slippa plocka ihop allt hela tiden när hon håller till i köket... Vi hade två fina hurtsar, en med skåp och en med lådor, från ett gammalt skrivbord. Jag har vmålat dem i vitt och klarrött, och så ska vi sätta dit en vit skiva på. Skrivbordsstol måste vi köpa, men övrigt har jag inhandlat redan. Fint skrivbordsunderlägg, tidskriftssamlare och matchande lådor till småsaker... Lite roliga och fina saker till en rolig och fin tjej! :)

1 kommentar:

kramgo_72 sa...

Mmmm, jag kan förstå att det känns konstigt när man får in patienter som man "känner"...

Vad glad Felicia ska bli när hon får något eget nu då! Det är alltid stort när man får något eget ställe att vara på när man ska rita, pyssla o dona.
Snart är båda småtrollena stora också och springer omkring överallt.

Jag längtar faktiskt till den dagen vi får egna barn, när det nu blir...

Kram