29 januari 2006

Snart är helgen slut

Det har gått riktigt bra med alla barnen i helgen. Fast nätterna har varit jobbiga. Upp ca 3 ggr per natt, och sedan upp tidigt; igår 05.15 och idag 05.00. Liite trött är jag... Fick sova en stund mellan 06 och 07, för då var Elin och Ida lite trötta. Felicia har varit jätteduktig och snäll i helgen (som vanligt), bara några små konfrontationer. Som bara en sån sak att nattlinnet måste på innan man ska sova... Smågrejor blir så stora för en trött snart 5-åring!
Funderade på att ta bussen till stan igår, men man kan aldrig veta om det är en buss med dubbeldörrar bak, eller om det är en sån buss när man ska hem igen. Vill inte gärna bli strandsatt i stan, och det är för långt att gå för Felicia. det får bli en annan gång... Kanske jag och Felicia kan ta en egen dag på lördag och fara till stan och fika och shoppa lite :) det kan vi väl förtjäna efter den här helgen ?!
Igår kväll var en kompis till Felicia här ; F och hennes mamma M. Jättekul för Felicia, och trevligt för mig! Fick lite assistans med småtjejerna också.
Och, just ja! Jag hade ju barnvakt i fredags ett par timmar! Farmor var här, och jag var ute och åt med de andra "ensamma mammorna" vars sambor är iväg med min sambo i helgen. Vi var på mitt favvoställe, och jag åt för ovanlighetens skull inte Kinamat, och inte "kyckling med ananas", utan Laxplanka med dillhollandaisesås. Så gott!!! Och jättetrevligt var det också!

1 kommentar:

kramgo_72 sa...

Vad skoj att få komma iväg lite tillsammans med de andra mammorna, utan både barn o karlar! *ler* Särskilt innan man ska ha hand om hela barnaskaran själv....

Kram