07 mars 2006

Kalaset

Dags för en liten uppdatering!
I lördags jobbade jag, de ringde från jobber halv 9 på fredagskvällen. Kris! Ingen kunde jobba, så givetvis ställde jag upp. Söndagen kunde en annan kollega ta, för det kunde ju inte jag, med tanke på att 12 barn skulle komma... Iallafall så var ju Felicia bjuden på indiankalas hos C, en av killarna på dagis, på lördagen. Jag hade lovat att fläta hennes hår fint med band och fjädrar, och sminka henne lite, och så skulle jag inte vara hemma! Som tur var skulle Felicia åka med kompisen F till kalaset, och mammam hjälpte Felicia med håret. Min sambo är inte s bra på det där med hår. Kan möjligen klara en svans om han måste, men den blir inte precis vacker :) Men sminkade henne gjorde han efter instruktioner från mig:) lite skimmer i ansiktet och glittriga rosa ögonlock och glitterläppglans... Helnöjd tjej, och ett jättekul indiankalas. Hon var verkligen uppåt när jag kom hem från jobbet!
I söndags var det dags för det efterlängtade 5-årskalaset. Förväntansfull var bara förnamnet! (Felicia alltså) I lördags kväll var det dusch och hårtvätt, och så flätade jag hennes hår; 9 flätor, för att hon skulle vara vacker med änglahår på kalaset. Hon blev verkligen fin i vågigt hår, och hade de fina kläder hon fick av oss i julklapp. Kl 13 ramlade alla barnen in, 12 stycken i åldrarna 4-6 år, 6 pojkar och 6 flickor. Det var en massa spring med presenter för Felicia, och hon blev lika glad för alltihop! det var en häst, pysselsaker, clikits, dockor, smycken, en handväska m.m. Sedan blev det dags för tårta och kakor. Livat värre. Alla var glada, och ingen hamnade utanför. Kändes bra! Fiskdamm blev det också så klart, och lekar som de själva hittade på i Felicias rum och överallt i huset :) Hade tänkt till, och lånade ut Elin och Ida till farmor och farfar under kalaset som tur var, annars hade de blivit omkullsprungna flera gånger om! Bara glada och nöjda barn, och Felicia var helnöjd med sitt kalas!

1 kommentar:

kramgo_72 sa...

Jisses - men skoj verkar det ha varit i alla fall!

Kram