20 december 2005

Snart är det jul!

Och det känns faktiskt som att jag har det mesta under kontroll! Storhandlade mat till julen igår, bara jag och sambon. Barnen var hemma tillsammans med farmor och den yngre fastern (som är hemma från södra Sverige- Felicia är så glad för det, hon älskar sin J!) Så skönt att bara fara vi 2, för det var verkligen mycket som skulle handlas, fastän jag bara gör hälften av maten till julafton! Svärmor gör det mesta som det är mycket jobb med... fast hon har ju inte småbarn, så jag har inte såå dåligt samvete för det...
Idag ska jag en sväng till jobbet. Inte för att jobba, utan för att det ska vara julfika och julklappsutdelning. Spännande att se vad landstinget hittat på i år! Min kompis ska titta förbi mitt på dagen för att få sin julklapp (hemligt vad det är, för hon brukar titta in här ibland!), och så för jag lifta med henne till mitt jobb! (Tack!) Sedan ska jag snabbt till stan och köpa julstrumpbyxor till Felicia, som ska matcha hennes klänning,och en locktång som ska hjälpa mig att göra änglahår på Felicia på julaftons morgon! - Men alla barnen då? Jo, ingen fara :) Jag lämnar dem i farfars trygga händer den stund jag är borta!

Inga kommentarer: