05 december 2005

Summering av helgen

I fredags var jag som sagt på personalfest, och ja, det var mycket trevligt! Roligt att träffa arbetskamrater och kollegor utanför jobbet, finklädda och på festhumör :) Jättefint och gott julbord var det också! -fast jag måste erkänna, att när enbart avdelningen har fest, så blir det ännu "festligare" och ännu roligare!
I lördags var det julklappsshopping! Var på stan själv först, och handlade en hel del, bland annat till sambons mormor och morfar, och morbror, sedan hämtade resten av familjen upp mig och så for vi till Barnens hus. Där köpte vi klappar (pyssliga saker) till barnens två kusiner från Umeå, och lite hemliga klappar till Felicia (Prinsessan Annika och hästen från Barbiefilmen "Pegasus förtrollning", hennes favorit just nu). Jag smet ifrån de övriga, gick till kassan och betalade och lade in sakerna i bagaget. och sedan in igen som om inget hade hänt. Lördagskvällen åt vi lax , pressad potatis och kall sås till middag. Kvällen gick i lugnets tecken, lite Tv-tittande bara.
Igår söndag, så var jag ganska flitig. Vi for till stan, hela familjen, och köpte de sista klapparna (till mina föräldrar och min lillebror, och en hemlig sak till sambon) Sedan verkar det som att sambon köpte något till mig. Har sett paketet, och det är stort! Har ingen aning om vad det kan vara, för jag har knappt önskat mig något, och absolut inget så stort! Spännande!! Söndagskvällen så bakade jag saffransbröd på 1 liter; det blev 25 lussekatter, 2 längder och 60 bullar! Känns bra att ha i frysen! Och så pysslade jag ihop en hel massa julkort, som är färdiga att postas när det är dags. Skrev brev för hand, på det gamla viset :) och lade i ca 10 av kuverten. Riktigt fina julkort blev det, om jag får säga det själv!

Inga kommentarer: