21 november 2005

Dagisdilemmat

Efter stöd och tips från Anna så kände jag mig peppad, och provade ringa till rektorn igen. Antingen hade han en ovanligt bra dag, eller så är han obeskrivligt less på mitt tjat. Iallafall så blev det inte blankt nej, utan det skulle vara ett möte imorgon, då han skulle ta upp "mitt fall"!
Jag tycker inte att mitt önskemål är orimligt; jag vill ju inte utöka tiden något, utan bara omfördela den så att Felicia får vara där 5 timmar (9-14), tre dagar per vecka istället för som nu 3 timmar varje dag (9.30-12.30), så att jag och tvillingtjejerna ska kunna få något flyt i våra dagar. I nuläget är det svårt att få in någon vettig lunchrutin, för man vet inte hur länge de sover på förmiddagen, och när det borde vara lunch måste jag packa ner dem i vagnen. Ibland har de somnat sent, och måste väckas efter en liten stund för att gå till dagis... Varför ska mitt rektorsområde vara det enda i kommunen med dessa knäppa bestämmelser??
Håll tummarna att de kommer till ett vettigt beslut på mötet imorgon!!!!!
Idag är vi hemma allihop, men det är pga förkylning. Elin och Ida är alldeles snoriga och hostiga. Det har inte blivit mycket sömn natt dessutom är jag pangförkyld själv också!

2 kommentarer:

kramgo_72 sa...

Många som är förkylda nu - själv så har både jag och älsklingen nåt skit i kroppen. Men det vill liksom inte bryta ut riktigt...

Kram

kramgo_72 sa...

Nu verkar det vara på g... *snörvel*