16 november 2005

Mina hårbekymmer har löst sig-

så, nu kan ni sova lugnt om natten :) Var som sagt hos frissan igår. Visste inte alls vad jag ville, men det visste min frissa! Hon är så bra! Vet att de blir bra, även om jag ger henne fria händer! Har gått dr i flera år, så vi vet var vi har varann vid det här laget. Hon tyckte absolut inte att jag skulle spara, utan hon ville skära ur med kniv, klippa upp i nacken, och inte klippa så mycket på sidorna. Helnöjd är jag!! Ska tona håret ikväll eller imorgon kväll, då blir det ännu bättre! Och- skulle jag sedan vilja spara ut en del, så går det hur bra som helstmed denna klippningen!
Idag slipper jag dra iväg alla barnen till dagis, det är nämligen stängt idag pga utbildning. Annars så går Felicia 3 timmar 5 dagar per vecka- vansinnigt! Mitt område är det enda rektorsområdet i kommunen som har bestämt dessa tider! Övriga områden låter dagiset ta beslutet i samråd med föräldrarna! Jag får inget flyt på dagarna med mina småtjejer! 9-14, tre dagar per vecka vore så mycket bättre, men vad ska man göra med en rektor som fattar noll??? Har försökt argumentera, men han har ingen förståelse alls för min situation. Mina små blir lidande för att storasyster ska till dagis, och skulle jag hålla henne hemma, så blir hon ledsen! Hon älskar dagis och alla sina kompisar! Ingen annan mamma på området är hemme med jämnåriga barn, tråkigt nog... Annat nu än då jag var liten; ingen mamma på gatan jobbade, man hade alltid kompisar på nära håll...

Inga kommentarer: