09 november 2005

Så var denna dagen till ända...

Kom hem till ett alldeles tyst hus för en liten stund sedan, efter att ha jobbat kväll (12-21.30). Den älskade sambon klev upp med barnen strax efter 05 i morse för att jag skulle få sova, så han var nog ganska trött ikväll, dessutom var han ju själv med alla barnen ikväll. Det är på kvällarna de är som kinkigast, då är det skönast att vara två. Men, vi vet ju det, att varje gång jag hoppar in ett helt skift på jobbet så sparar vi in två föräldradagar! För övrigt är det ganska kul att hoppa in på jobbet ett par gånger i månaden! Ska jobba två kvällar och en helg varje månad, har jag tänkt. Man kommer inte ifrån alla jobbarkomisar på samma sätt, och man håller kunskaperna vid liv också. Jag jobbar förresten på en akut psykiatrisk avdelning, med fantastiska arbetskamrater! Trivs så bra där, bra stämning i personalen, och väldigt varierande arbete. Man vet aldrig riktigt vad som väntar när man kommer till jobbet! Annars så har dagen varit bra. Har ätit precis enligt planerna. Det blev ingen promenad, men jag cyklade iallafall till och från jobbet.

Inga kommentarer: