21 november 2005

Helgen som gått och veckans vägning

I fredags kväll var det firmafest med sambons jobb, och den här gången fick alla respektive vara med! Jättekul! Farmor och farfar var barnvakter åt oss. Snällt!Först bowlade vi. Jag har inte gjort det sedan gymnasiet! Så, ni kan ju alltid gissa om jag träffade rännan ibland... :) Men, faktiskt så fick jag in en strike och några spärrar också!! Sedan var det jättegod middag på en restaurang som heter Bryggargatan, och efter det blev det utegång. Somnade vid 02... och fick kliva upp med Elin klockan 06.00. Jippi... Liite segt var det! Körde upp sambon 7.30, och fick vila en stund innan frukost. Började jobba kl 12, så det var nödvändigt att få en liten vila på morgonen. Annars skulle jag aldrig ha väckt sambon!
Ja, så jag jobbade alltså 12-21.30 i lördags, och 7-16.30 igår. Jobbar en helg och två kväller per månad, för att få föräldradagarna att räcka lite längre. Vi hade en bra helg på jobbet den här gången, lagom mycket att göra, och man hann med att faktiskt prata med patienter, och ge dem tid och inte bara läkemedel!
Var såå duktig igår; promenerade både till och från jobbet (drygt 40 min enkel väg) och så blev det den vanliga promenaden med grannen på kvällen! Ca 130 minuters promenad sammanlagt!!
Vägt mig idag, och det går verkligen inte fort neråt; -3 kg på 4 veckor. Och i midjan har det försvunnit 4 cm! I viktklubben är det vägning varje måndag, och var fjärde vecka mäter man midjemåttet. Nya vågen verkar fungera bra; inte alls samma variationer på den. Känns bra!

Inga kommentarer: