10 januari 2006

Fantastiskt!!

När jag gick i högstadiet så var det väldigt populärt att ha brevvänner. Helst så många som möjligt, och gärna utländska. Som mest hade jag totalt 15 på en gång. Många av dem har jag glömt, och några kommer jag ihåg... E från Island, C från Trinidad, T från Birmingham, K från Helsingborg, M från Gävle, CC från Filippinerna, med flera...
Särskilt E hade jag så bra kontakt med, men det rann ut i sanden efter några år. Har funderat ofta på hur hon har det nu och var hon är. Igår fick jag för mig att söka på hennes namn på AltaVista. Fick in några träffar, bland annat en barnsida, med en mamma som hette E.K. Förstod inte mycket av det som stod på hemsidan; är inte så bra på isländska :) Bilder fanns det också, på hela familjen. Tyckte att det var likt henne (fast det har gått sisådär en 16-17 år sedan sist) så jag skrev ett meddelande i gästboken.
Efter några timmar fick jag ett mail! Det var hon! Hon bor i USA sedan 4 år tillbaka. Skrev tillbaka direkt igår kväll, ett långt mail, som tog lång tid att skriva (brister i det engelska ordförrådet... fick ta till ordboken ibland) och i morse hittade jag ett långt svar från henne! För ett par dagar sedan hade hon pratat med en väninna om mig! Och undrat hur jag har det nu för tiden! Otroligt! Och, hon är sjuksköterska som jag. Två barn; pojke och flicka. Nu vill hon gärna hålla kontakten. Verkar lika glad som jag över att ha "återfunnit" varann!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du lyckades hitta din gammla brev kompis hoppas ni lyckas hålla kontakten

kramgo_72 sa...

Vad skoj att hitta en gammal brevvän igen!!! Nu fick ju jag lust också att söka rätt på mina gamla brevisar.
Man hade ju som sagt en hel hög som man skrev till, men ändå mest i Sverige för min del. Nu när var o varannan har dator så är det ju också mycket billigare att skriva till varann - jag gjorde av med en förmögenhet på frimärken o brevpapper när jag var yngre...

Kram