01 januari 2006

Ett nytt år

Gott Nytt År till alla som hittar hit!
Jag hoppas att ni hade roligare nyårsfirande än mig! Fast, egentligen hade vi det ganska mysigt mellan varven! Vi var här hemma, bara familjen, eftersom Elin är sjuk (Hosta, hög feber). Vi gjorde oss nyårsfina (särskilt prinsessan Felicia, förstås, med vackra julklappskläder och korkskruvslockar i håret), och jag lagade lite god mat; "helstekt oxfilé" a la brorsan (som blev jättegod!), och råstekt potatis och god sås till. Dukade med finporslinet, och även Felicia fick glas på fot, till sin stora lycka. Efterrätt blev det också.
Felicia gav upp vid kl 22, och vi var inte mycket senare- jag somnade starx efter 22.30. Natten innan var vi uppe mycket med Elin, så vi var rätt så trötta. Så, det blev inte att skåla in det nya året. Felicia är lite besviken, så vi ska skåla ikväll istället :)
Det var en himla tur att vi lade oss tidigt, med tanke på hur natten blev. Känns som om man varit vaken mer än man sovit. Både Elin och Ida har haft en orolig natt, med mycket hosta. Vi har varit uppe mycket både jag och sambon. Och själv vaknade jag av alla fyrverkerier vid 12-slaget. Det var ingen hejd på hur mycket det sköts upp här på området! Lät som om de var i vårt vardagsrum och pangade... tack och lov så vaknade ínget av våra barn av oväsendet... I morse fick jag sova till 8.30. Det var min tur att få sova idag :)
Vi får hoppas på ett lite festligare nyår nästa gång...

Inga kommentarer: