16 januari 2006

Äntligen är helgen slut...

Jag har jobbat i helgen. Ganska lugn helg på jobbet, lagom mycket patienter, och lagom mycket telefonrådgivning. Har liksom hunnit med allt bra, inte behövt rusa, utan haft tid att stanna upp vid varje patient, kunnat prata med alla som velat, utan att behöva titta på klockan och känna att det väntar en massa måsten. Helger är i regel enklare att jobba än på vardagarna med alla ronder, inskrivningar, utskrivningar...
I fredags hälsade vi på hos grannarna, U och P, på kvällen efter att barnen somnat. Bara några meter bort. Tog med babyvakten, så klart. Trevligt var det, men jag gick hem redan vid 23.30. Tänkte på lördagens jobb. Sambon tänkte visst inte alls... han hade visst inte komit hem förrän 02.30. Han och P hamnade hos en annan granne, och då brukar det kunna bli sent... Gissa om sambon var trött på lördagskvällen när jag kom hem från jobbet :) jag tyckte inte alls synd om honom :)
Igår kväll tog vi det bara lugnt. Såg CSI (spelade in i lördags) och NCIS. Sedan började vi se Million dollar baby. Jättebra film! Ska se klart den i kväll om vi orkar.En annan bra film vi sett ganska nyligt var Cinderella man. Också boxningsfilm, och också jättebra!
Idag har jag skrivit mail till min återfunna brevvän Erla. Tar sin lilla tid att hitta orden, och skriva på bra engelska. Har inte skrivit på engelska sedan i gymnasiet, tror jag... Behöver träna! Ingen skulle kunna tro att jag hade 5 i engelska förr i världen...

Inga kommentarer: